Studia Podyplomowe - Zarządzania Współczesną Kancelarią i Archiwum - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSH-Wyższa Szkołą Handlowa im. Króla Stefana Batorego w Piotrkowie Trybunalskim

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzania Współczesną Kancelarią i Archiwum - Zaoczne - Piotrków Trybunalski - Łódzkie

  • Cele
    Studia pozwalają na uzyskanie wiedzy z zakresu funkcjonowania współczesnej kancelarii i archiwum zakładowego - komórek organizacyjnych działających w każdym urzędzie, instytucji czy zakładzie pracy, niezależnie od jego stosunku własnościowego.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Podyplomowe Studia Zarządzania Współczesną Kancelarią i Archiwum adresowane są do osób, które posiadając wykształcenie wyższe pragną zdobyć nowe, podnieść lub uzupełnić swoje dotychczasowe kwalifikacje zawodowe.
  • Szczegółowe informacje
    Podyplomowe Studia Zarządzania Współczesną Kancelarią i Archiwum

    Studenci/słuchacze poznają wiedzę z zakresu:


    •    podstawowych zagadnień z zakresu archiwistyki;
    •    historii ustroju ziem polskich w XIX i XX w.;
    •    ustroju samorządu terytorialnego w Polsce;
    •    rozwoju form kancelaryjnych na ziemiach polskich w XIX i XX w.;
    •    prawa administracyjnego i prawa archiwalnego;
    •    współczesnej biurowości;
    •    działania archiwum zakładowego;
    •    informatyki stosowanej w kancelarii i archiwum.

    Studia przygotowują pod kątem:

    -    obejmowania przez absolwentów samodzielnych stanowisk kierowników kancelarii
         i sekretariatów, kierowników archiwów zakładowych oraz obejmowania wszelkich stanowisk w      administracji państwowej, samorządzie terytorialnym oraz innych instytucjach,                                  przedsiębiorstwach i zakładach pracy, związanych z powstawaniem i zarządzaniem                          współczesną dokumentacją;
    -    znajomości współczesnych form kancelaryjnych i sposobów ich wykorzystania;
    -    znajomości i praktycznej obsługi programów komputerowych biurowych i archiwalnych;
    -    zabezpieczania, gromadzenia, porządkowania, popularyzacji akt i innych rodzajów                          dokumentacji
         powstającej w danym urzędzie, zakładzie pracy czy instytucji;
    -    udostępniania dokumentacji, m.in. do celów służbowych i naukowych;
    -    prowadzenia wszelkich prac związanych z zabezpieczaniem dokumentacji przed
         jej zniszczeniem;
    -    znajomości obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych.


    Zajęcia prowadzą wykładowcy akademiccy, w tym archiwiści z kilkunastoletnim przygotowaniem praktycznym i merytorycznym, gwarantującym wysoki poziom przygotowania słuchaczy.

    Czas trwania: 2 semestry (ok. 200 godzin zajęć dydaktycznych).
    Liczba miejsc: 25
    Tryb: niestacjonarny (zaoczny)
    – zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (co drugi tydzień).
    Sposób rekrutacji: nabór odbywa się bez egzaminu wstępnego, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.



Inne informacje związane z prawo - ogólne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |