Studia Podyplomowe - Wywieranie Wpływu i Psychologia Biznesu - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Wywieranie Wpływu i Psychologia Biznesu - Zaoczne - Chorzów - Śląskie

  • Cele
    Celem studiów jest zapoznanie słuchaczyz całokształtem wiedzy niezbędnej w skutecznymzarządzaniu i kierowaniu pracownikami. Szczególny jednak nacisk jest położony na wytrenowanie u słuchaczy praktycznych umiejętności przydatnych w codziennej działalności, takich jak np. umiejętność skutecznego wywierania wpływu, przekonywania innych, praktycznej selekcji i oceny pracowników, rozwiązywania konfliktów, motywowania, itp.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia adresowane są do menedżerów, których praca jest nierozerwalnie związana z kierowaniem zasobami ludzkimi, motywowaniem pracowników, rozwojem umiejętności interpersonalnych, podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów wynikających z zarządzania zespołem ludzi. Złóż wymagane dokumenty osobiście, pocztą elektroniczną lub faksem * Podanie do Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu o przyjęcie na studia podyplomowe * Kwestionariusz osobowy * Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, * kserokopię obu stron dowodu osobistego, * 1 zdjęcie legitymacyjne, * dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej
  • Szczegółowe informacje
    Praktyczny charakter studiów
    W ramach programu studiów prowadzone są warsztaty i treningi, dzięki którym słuchacze kształtują swoje umiejętności niezbędne
    w pracy z ludźmi. Wykładowcy realizują także gry, które wymagają od uczestników zaangażowania, przedsiębiorczości, umiejętności prowadzenia rozmów w warunkach konfliktu interesów, asertywności, komunikatywności, myślenia analitycznego oraz rozwijania cech przywódczych. Na zajęciach wykorzystuje się kamery video, co stwarza możliwość efektywniejszego uzyskania
    pożądanych umiejętności. Słuchacze tego kierunku uczestniczą także w sesji assessment center w firmie SMG/ KRC Poland Human Resources. Jeden ze zjazdów realizowany jest w formie seminarium wyjazdowego, w czasie którego słuchacze biorą udział w zajęciach outdoorowych. Wyjazd jest finansowany przez Wyższą Szkołę Bankową.

    Korzyści
    Wielką zaletą studiów jest połączenie teorii z praktyką. Dzięki współpracy z SMG/KRC Poland Human Resources uczestnicy będą
    mogli wziąć udział m.in. w prowadzonych przez tę firmę autentycznych rynkowych działaniach z zakresu rekrutacji i selekcji oraz oceny kompetencji pracowniczych (w sesji assessment center). Po ukończeniu studiów jego uczestnicy otrzymają certyfikat SMG/KRC Poland Human Resources. Ponieważ celem studiów jest przede wszystkim nauczenie praktycznych umiejętności, zajęcia prowadzone są głównie w formie warsztatów i treningów. Dzięki temu każdy absolwent studiów nie tylko wie, co jako menedżer powinien robić, ale przede wszystkim potrafi to zastosować w praktyce. Jest to szczególnie ważne, gdyż często ta właśnie umiejętność stanowi o jego zawodowym sukcesie lub porażce.

    Wykładowcy
    Kadrę dydaktyczną studiów tworzą konsultanci SMG/KRC Poland Human Resources na co dzień zajmujący się szkoleniami
    i konsultingiem personalnym. Kadrę tę uzupełniają psychologowie i socjologowie, wykładowcy akademiccy i praktycy zajmujący
    się problematyką wywierania wpływu i psychologią biznesu.

    Program studiów
    1. Rola menedżera z perspektywypsychologii społecznej – 6 godz.
    perswazja i wywieranie wpływu w działalności menedżera * wprowadzenie do tematyki zarządzania i kierowania * definicje
    najważniejszych pojęć * praktyczne zastosowanie psychologii i psychologii społecznej w zarządzaniu i kierowaniu – przegląd wyników badań
    2. Skuteczne komunikowanie się ze współpracownikami – 6 godz.
    struktura komunikacji interpersonalnej* dynamika komunikacji * komunikacja werbalna i niewerbalna * źródła zakłóceń
    w procesie komunikacji * bariery w komunikacji * techniki wywierania wpływu w procesie komunikacji
    WARSZTAT I TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACJI – 8 godz.
    3. Sztuka przemawiania dla menedżera – 6 godz.
    podstawowe rodzaje przemówień * zasady konstruowania przemówień * techniki mówienia i przemawiania * zastosowanie
    reguł retoryki w przemowach * właściwe posługiwanie się głosem i językiem
    ROLE PLAYING – TRENING UMIEJĘTNOŚCI WYGŁASZANIA PRZEMÓWIEŃ – 8 godz.
    4. Negocjacje – 6 godz.
    założenia negocjacji bez porażek * stanowiska negocjacyjne * interesy stron negocjacji * umiejętność definiowania (określania)
    interesów stron negocjacji * strategie negocjacyjne – jak zwiększać szanse sukcesu * nieetyczne zachowania w negocjacjach i sposoby obrony przed nimi
    CASE STUDY – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW NEGOCJACYJNYCH – 8 godz.
    5. Techniki wywierania wpływu – 6 godz.
    psychologiczne mechanizmy wykorzystywaneprzy wywieraniu wpływu *techniki oparte na sekwencji interakcji
    * techniki oparte na konformizmie i autorytecie* emocje a uległość na wpływ społeczny * mechanizm obrony przed manipulacją
    GRY I ĆWICZENIA DOTYCZĄCE UMIEJĘTNOŚCI WYWIERANIA WPŁYWU – 8 godz.
    6. Konflikt i jego rozwiązywanie– 6 godz.
    geneza konfliktów w zespole pracowniczym* istota konfliktów * techniki rozwiązywania konfliktów * zarządzanie konfliktami
    * mediacja menedżera w konfliktach pracowniczych
    ROLE PLAYING – TRENING UMIEJĘTNOŚCIROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW– 8 godz.
    7. Style kierowania – 6 godz.
    ogólna klasyfikacja stylów kierowania *teoria X i Y McGregora * orientacja na ludzi a orientacja na zadania * styl kierowania
    a stopień dojrzałości podwładnych* styl kierowania a kompetencje podwładnych * determinanty stylów kierowania
    TRENING UMIEJĘTNOŚCI KIEROWANIA, AUTODIAGNOZA PREFERENCJI STYLÓW KIEROWANIA – 8 godz.
    8. Budowanie zespołu – 6 godz.
    zespół pracowniczy, jego specyfika i znaczenie w strukturze firmy * fazy rozwoju zespołu pracowniczego * normy i role
    grupowe * kryteria efektywności zespołu* mechanizm autonomii a mechanizm
    konformizmu * struktura formalna i nieformalna grupy
    GRA SZKOLENIOWA – BUDOWANIEZESPOŁU I ROLE GRUPOWE – 8 godz.
    9. Motywowanie pracowników – 6 godz.
    motywacja jako wewnętrzna siła * charakterystyka procesu motywacyjnego * rodzaje motywacji * automotywacja * techniki
    motywowania podwładnych * nagradzanie i karanie * potrzeby kadry kierowniczej wg McClellanda
    WARSZTAT I TRENING UMIEJĘTNOŚCI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW – 8 godz.
    10. Techniki organizacji czasu pracy– 6 godz.
    zarządzanie sobą w czasie. Zasada Eisenhowera* przyczyny marnowania czasu, tzw. „złodzieje czasu” * organizacja pracy, zasada Pareto * plan dnia pracy* indywidualna krzywa wydajności
    WARSZTAT I TRENING ORGANIZACJI CZASU PRACY – 8 godz.
    11. Rekrutacja i selekcja, czyli jak zatrudniać najlepszych pracowników – 6 godz.
    techniki rekrutacji kandydatów * techniki selekcji pracowników * wybór technik selekcji a kryteria selekcji * assessment center jako kompleksowa procedura oceny kandydata * najczęstsze błędy popełniane w selekcji kandydatów
    ĆWICZENIA I TRENING UMIEJĘTNOŚCI PROWADZENIA SELEKCJI – 8 godz.
    12. Menedżer jako lider zespołu – 6 godz.
    autorytet menedżera (autorytet władzy, społeczny, wynikający z wiedzy, charyzma) * asertywność w zachowaniach menedżera * osiąganie wyników poprzez zespół * typy pracowników * zarządzanie podwładnymi o różnych „wzorcach motywacyjnych” * klimat organizacyjny i jego wpływ na klimat pracy
    CASE STUDY I TRENING UMIEJĘTNOŚCI PRZYWÓDCZYCH – 8 godz.
    13. Stres w pracy menedżera i sposoby radzenia sobie ze stresem – 6 godz.
    stres jako zjawisko psychiczne i fizjologiczne * dziesięć najważniejszych „stresorów” * postawa wobec sytuacji stresowych i czynników stresogennych * stres zawodowy * sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych * zmiana postępowania wobec stresu
    WARSZTAT I TRENING ANTYSTRESOWY – 8 godz.

    miesiące nauki 9
    liczba godzin 174
    liczba zjazdów 10
    liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20


Inne informacje związane z psychologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |