Studia Podyplomowe - Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSP-Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja - Zaoczne - Łódź - Łódzkie

  • Cele
    CELE: Przygotowanie do realizacji zadań programu wczesnego wspomagania rozwoju, w tym: - oceny indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka, a zwłaszcza dziecka zagrożonego zaburzeniami rozwoju, - analizy warunków rozwoju dziecka i ich optymalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższego otoczenia dziecka i jego rodziny, - projektowania i realizacji programów stymulacji, usprawniania a także programów korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju, - współpracy ze specjalistami realizującymi zadania wieloprofilowego usprawniania w ramach wczesnej interwencji.
  • Profil słuchacza / wymogi
    ADRESACI: Osoby z przygotowaniem psychologicznym, pedagogicznym (zwłaszcza pedagodzy specjalni). Kadra pedagogiczna żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji i in. Osoby pracujące z małymi dziećmi, w tym z dziećmi niepełnosprawnymi, oraz z ich rodzinami.
  • Szczegółowe informacje

    Studia Podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja

    RAMOWY PROGRAM:

    • Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (pedagogika specjalna, psychologia rozwoju małego dziecka, medyczne aspekty zaburzeń - genetyczne i neurologiczne).
    • Organizacja wczesnej interwencji i pracy z rodziną (organizacja i standardy wczesnej interwencji, diagnoza funkcjonalna, i indywidualne programy terapii, praca z rodziną, videotrening interakcji).
    • Metodyka wspomagania rozwoju (wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem, słuchem, wspomaganie rozwoju mowy, rozwoju intelektualnego, rozwoju ruchowego, praca z dzieckiem z upośledzeniami sprzężonymi).
    • Wybrane formy terapii (V. Sherborne, integracja sensoryczna SI.
    • Kinezjologia Edukacyjna, kinezyterapia NDT-Bobath, i inne).

     

    CZAS TRWANIA: Trzy semestry (350 godzin dydaktycznych)

    Organizacja nauki

    Studia podyplomowe realizowane są w trybie od II do IV semestrów. Ilość godzin realizowanych na danym kierunku studiów podyktowana jest podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Studia podyplomowe w ISP i KZ realizowane są od 300 do 480 godzin dydaktycznych (wyjątek: Logopedia 600 godzin) w formie 2-3 dniowych zjazdów co trzy tygodnie czyli 1 raz w miesiącu.

     Zajęcia odbywają się zazwyczaj w:

    piątki (15.30-20.30) oraz soboty (8.15-20.30) i niedziele (8.15-15.30).


Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |