Studia Podyplomowe - Coaching - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Coaching - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Głównym celem podyplomowych studiów coachingu jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia sesji coachingowej oraz wykorzystania coachingu w praktyce zawodowej.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia kierowane są do liderów, menedżerów zarządzających ludźmi, a także do osób, które w swoich przedsiębiorstwach zajmują się rozwojem kadr, budowaniem świadomości biznesowej i kreowaniem kultury organizacyjnej oraz do trenerów i konsultantów.
  • Szczegółowe informacje
    Coaching

    Program studiów jest spójny i jednolity, przedmioty łączą się ze sobą i wzajemnie uzupełniają, co pozwoli słuchaczom spojrzeć na coaching z wielu perspektyw. Studia prowadzone są w formie ćwiczeń, pracy warsztatowej i trenerskiej. Zajęcia stanowią symulacje rozmów coachingowych i praca nad budowaniem rzetelnego warsztatu coacha. Oprócz typowo treningowych, grupowych sesji, słuchacze będą mieli okazję uczestniczyć i prowadzić indywidualną sesję coachingową, nastawioną nie tylko na doskonalenie narzędzi pracy coacha, ale również na indywidualny rozwój osobisty. Uczestnicy nabędą również wiedzę dotyczącą uczenia się ludzi dorosłych w warunkach pracy zawodowej oraz kształtowania się świadomości i odpowiedzialności zarówno u siebie, jak i swoich pracowników. Zdecydowaną wartością studiów jest praca na konkretnych przykładach zgłaszanych przez słuchaczy, przez co każdy absolwent będzie nie tylko „zaopatrzony” w narzędzia coachingowe, lecz jednocześnie osiągnie większą świadomość siebie, swoich postaw i umiejętności.

    Program Podyplomowych Studiów Coachingu 

    Organizacja ucząca się:

    • Organizacja ucząca się – 8 godz.
      Koncepcja organizacji uczącej się; „Myślenie” organizacji, a myślenie człowieka; 5 dyscyplina; Dyscypliny organizacji uczącej się; Wdrażanie organizacji uczącej się; Zarządzanie wiedzą i pracownikami wiedzy; Transfer wiedzy w organizacji; Rozwój organizacji i ograniczenia rozwojowe
    • Uczenie się dorosłych – 4 godz.
      Czynniki determinujące proces uczenia się; Poziomy uczenia się; Teorie kompetencji; Nauka przez doświadczenia – cykl uczenia się Kolba; Style uczenia się; Bariery w uczeniu się; Rozwój pracownika w organizacji
    • Style kierowania i przywództwo – 8 godz.
      Style przewodzenia; Przewodzenie a przekazywanie zadań; Orientacja na zadania, zespół i jednostkę; Skuteczność działań przywódczych; Podstawowe umiejętności menedżerskie; Budowanie autorytetu szefa; Aspekt „wspieram i wymagam”; Budowanie świadomości pracowników; Role organizacyjne przyjmowane przez menadżera
    • Motywacja i motywowanie – 8 godz.
      Proces motywacyjny i jego przebieg; Teorie motywacji; Istota motywowania w działalności menedżerskiej; Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna; Motywacja a osiągnięcia; Motywacja a odpowiedzialność
    • Kultura organizacyjna – 6 godz.
      Czy kultura jest?; Kultura organizacyjna, a kultura narodowa; Poziomy kultury organizacyjnej; Wymiary kultury według Gerta Hofstede; Charakterystyka kultur organizacyjnych; Wpływ kultury na uczeni się organizacji i pracowników; Zarządzanie karierą pracowników w organizacjach zróżnicowanych kulturowo; Diagnozowanie kultury w ujęciu Kim’a Cammern’a
    • Psychologiczne aspekty wprowadzania zmian – 12 godz.
      czynniki wymuszające zmianę w organizacji; źródła zmian; postawa pracowników wobec zmian; gotowość do zmian, dynamika zmian; wdrażanie zmian; przyczyny oporu (wyobrażenia a rzeczywistość); uzyskiwanie pozytywnego nastawienia do zmian; zmiana jako rozwój firmy;

    Idea coachingu:

    • Podstawy coachingu – 8 godz.
      Czym jest coaching?; Coaching jako proces i narzędzie menedżerskie; Coaching, mentoring, psychoterapia, szkolenie – podobieństwa i różnice; Mity i fakty na temat coachingu; Uczestnicy procesu; Zastosowanie; Korzyści coachingu; Style coachingu
    • Umiejętności coacha – 12 godz.
      Predyspozycje do bycia coachem; Umiejętność autoprezentacji; Umiejętności komunikacyjne; Wykorzystanie inteligencji emocjonalnej i społecznej praktyce; Umiejętności kierowania relacjami; Umiejętność słuchania i obserwowania; Znaczenie asertywności w coachingu
    • Techniki coachingu – 14 godz.
      Spirala praktyki; Tabela umiejętności; GROW; EARS
    • Narzędzia pracy coacha – 8 godz.
      Budowanie tabeli kompetencji; Umiejętność korzystania z testów psychologicznych; Wykorzystanie metody 360 stopni; Budowanie raportów posesyjnych; Tworzenie kwestionariuszy oceny i samooceny; Umiejętność korzystania z wyników Development Centem; Specjalne narzędzia wykorzystywane w procesie coachingu
    • Etyka w coachingu – 4 godz.
      Kontrakt; Wyznaczanie granic; Sygnały ostrzegawcze; Zasada poufności a sponsor sesji coachingowych; „Dekalog” coacha
    • Wykorzystanie psychologii w coachingu – 6 godz.
      Różnice miedzy koncepcjami psychologicznymi a coachingiem; Podstawy psychologii społecznej; Język wywierania wpływu; Typologie osobowościowe a kanały komunikacyjne; NLP w coachingu; Coaching a psychologiczne koncepcje pracy z ludźmi – coaching a psychoterapia;

    Coaching w praktyce:

    • Proces, narzędzia i struktura sesji coachingowej – warsztaty – 22 godz.
      Coach, coachee, sponsor – trzy ogniwa procesu; Budowanie relacji z klientem; Określenie potrzeb, obszarów i celów procesu; Tworzenie kontraktu; Baza pytań; Przegląd procesu i wzmacnianie motywacyjne coachee; Tworzenie „osobistych planów rozwojowych”; Efektywność sesji a czynniki obiektywne (czas, miejsce); Ostatnia sesja coachingowa
    • Trudne chwile w coachingu – 10 godz.
      Opór na zmiany; Sytuacje patowe; Sprzeczność celów; Radzenie sobie w sytuacjach trudnych (zarządzanie konfliktami); Techniki antystresowe
    • Ewaluacja procesu coachingu- 4 godz.
      Obszary badania efektywności
    • Warsztaty – sesja coachingowa – 8 godz.
    • Indywidualna sesja coachingowa – warsztaty – 12 godz.

    Indywidualny Program coachingowy (IPC) - warsztaty (12 godz.)

    Słuchacze samodzielnie przeprowadzają i uczestniczą w sesji coachingowej IPC i w trzyosobowych zespołach, gdzie kolejną przejmują role coacha, uczestnika sesji oraz obserwatora,. Po ukończeniu każdej sesji następuje grupowa analiza z trenerem prowadzącym. Sesje odbywać się będą na prawdziwych realnych tematach podanych przez uczestnika sesji. Wszystkie sesje odbędą się zgodnie z zasadą dyskrecji.

    Dodatkowe warunki przyjęcia na studia

    Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie wypełnionej ankiety oraz pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest badanie motywacji,  samoświadomości oraz predyspozycji interpersonalnych kandydata. W związku ze specyfiką kierunku, studia kierowane są do osób, które przeszły już podstawowy poziom szkoleń z zakresu psychologii w zarządzaniu i posiadają predyspozycje interpersonalne do pracy z innymi ludźmi.

     

    154 godziny dydaktyczne
    10 zjazdów
    9 miesięcy nauki

Inne informacje związane z coaching

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |