Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju - Certyfikowany Kurs - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Dom Wiedzy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju - Certyfikowany Kurs - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Szkolenia i rozwój pracowników pełnią w organizacji ważną rolę, jednak efektywność działań jest rzadko widoczna. Szkolenie wskazuje najnowsze trendy w zarządzaniu rozwojem
    i udziela odpowiedzi na pytanie, jak sprawić, by praca specjalisty ds. szkoleń i rozwoju
    oraz podejmowane przez niego działania były inwestycją, a nie kosztem. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają i analizują proces zarządzania szkoleniami począwszy od strategicznego podejścia do szkoleń/działań rozwojowych, poprzez elementy organizacji, aż po ocenę efektywności zrealizowanych aktywności i analizę działań w dłuższej perspektywie czasowej.
  • Szczegółowe informacje
    Dzięki zastosowaniu spersonalizowanych metod pracy uczestnicy mogą zmierzyć się z własnymi problemami
    i otrzymać wsparcie narzędziowe. Wartością warsztatu jest niewątpliwie praca
    z realnymi sytuacjami, w tym z pracy zawodowej uczestników.

    Po dwóch pierwszych dniach szkolenia
    uczestnicy otrzymają zadania indywidualne do opracowania na drugą sesję.

    Czwarty dzień Kursu
    poświęcony jest zagadnieniom szkoleń pracowników w świetle przepisów prawa pracy,
    a w szczególności zasadom podnoszenia kwalifikacji pracowników, szkolenia pracowników (w tym wyjazdy integracyjne) a czas pracy, zasady przygotowywania umów szkoleniowych (w tym umów lojalnościowych) oraz dokumentacji szkoleń pracowników oraz uprawnienia inspekcji pracy w tym zakresie.

    Czas trwania: 4 dni,zajęcia w godz. 9-16.
    Forma zajęć: mini-wykłady, mini-prezentacje, dyskusje moderowane, praca w zespołach.

    Dzień I-III: NAJNOWSZE TRENDY W ZARZĄDZANIU ROZWOJEM:

    1.  Strategiczne podejście do szkoleń i rozwoju.

        * Rola jednostki zarządzającej szkoleniami i rozwojem w organizacji w zakresie tworzenia polityki szkoleniowej a rola specjalisty ds. szkoleń i rozwoju.
        * Przegląd strategii - różne podejścia do funkcji szkoleń i rozwoju pracowników.
        * Atuty i rezerwy związane z różnym postrzeganiem roli specjalisty ds. szkoleń i rozwoju.
        * Priorytety w obszarze zadaniowym - podejście procesowe.
        * Czynniki krytyczne dla sukcesu działań, w tym dobór właściwych metod i technik pracy.
        * Efektywne badanie potrzeb - metodologia i narzędzia optymalne dla procesu.
        * Formułowanie celów.

    2. Skuteczne funkcjonowanie w organizacji.

        * HR Marketing dla obszaru szkoleń i rozwoju.
        * Analiza rynku - konkurencja, benchmarks.

    3. Programy szkoleniowe/rozwojowe w organizacji.

        * Programy krótkoterminowe: działania bieżące, działania roczne, działania interwencyjne.
        * Programy długoterminowe: programy rozwoju pracowników, programy typu "Talents Pool".
        * Wsparcie programami różnych grup pracowników (szczeble).
        * Dobór odpowiednich narzędzi dla realizacji zdefiniowanych celów.

    4. Ewaluacja i ocena efektywności działań szkoleniowych/rozwojowych.

        * Podstawowe i zaawansowane narzędzia ewaluacji szkoleń.
        * Podstawowe i zaawansowane narzędzia w zakresie oceny efektywności działań szkoleniowych.
        * Bazowy model ewaluacji i oceny efektywności szkoleń - "głębokość" badania.
        * Wskaźniki efektywności - czym są i gdzie ich poszukiwać.
        * Metodyka prowadzonych badań; tworzenie systemów ewaluacji.
        * Najczęściej popełniane błędy dotyczące ewaluacji i badania efektywności szkoleń.
        * Globalna ocena realizacji założeń i wnioski w dłuższej perspektywie czasowej.

    5. Narzędzia wspierające rozwój pracowników.

        * Narzędzia selekcyjne i weryfikujące (pre/post).

    - AC/DC.

    - Testy i cases indywidualne.

    - Oceny (MBO, 180°/360°, wywiady).

    - Pozostałe narzędzia.

        * Narzędzia realizacji.

    - Narzędzia grupowe (m.in. szkolenia, action learning).

    - Narzędzia indywidualne (m.in. coaching, mentoring).

    6. Funkcjonowanie operacyjne.

        * Budżetowanie planowanych działań.

    - Tworzenie i efektywne zarządzanie budżetem szkoleniowym.

    - Maksymalizacja efektu przy ograniczonych zasobach finansowych.

        * Wybór dostawców.

    - Analiza rynku szkoleniowego.

    - Dostawcy zewnętrzni, dostawcy wewnętrzni - kluczowe aspekty wyboru dostawców rozwiązań.

    - Proces przetargowy - formułowanie zapytania oferowanego oraz metody efektywnej oceny oferty szkoleniowej.

    - Strategie negocjacyjne.

        * Realizacja zaplanowanych działań szkoleniowych/rozwojowych.

    - Zaangażowanie jednostek ludzkich; tworzenie harmonogramu i planowanie logistyki.

    - Działania pilotażowe i weryfikacja materiałów pod kątem ich użyteczności.

    - Rodzaje informacji poszkoleniowych; raport poszkoleniowy - podsumowanie, wnioski
    i rekomendacje dla przyszłych działań.

    - Maksymalizacja wartości dodanej - kreowanie trwałych relacji z zewnętrznymi firmami doradczymi.

        * Działania poszkoleniowe - wsparcie efektywnego transferu wiedzy i kompetencji.
        * Formalne aspekty realizacji szkoleń/działań rozwojowych.

    7. Cases własne uczestników.

    Dzień IV: SZKOLENIA PRACOWNIKÓW W ŚWIETLE PRAWA PRACY:

    1. Weryfikacja kwalifikacji pracownika w fazie rekrutacji na określone stanowisko.

    2. Pojęcie podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

    3. Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

        * Z inicjatywy pracodawcy.
        * Za zgodą pracodawcy.

    4. Świadczenia obowiązkowe dla pracowników podnoszących kwalifikacje zawodowe:

        * Udzielenie czasu wolnego od pracy na udział w obowiązkowych zajęciach oraz na dojazd
          do miejsca odbywania zajęć.
        * Udzielenie urlopu szkoleniowego.

    5. Świadczenia fakultatywne dla pracowników podnoszących kwalifikacje zawodowe.

    6. Zasady sporządzania umów z pracownikami o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych.

    7. Klauzule lojalnościowe w treści umów o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych.

    8. Szkolenia a czas pracy – zasady wliczania i niewliczania czasu szkoleń do czasu pracy.

    9. Charakter prawny udziału pracownika w konferencjach, zjazdach integracyjnych
    i innych zdarzeniach okolicznościowych organizowanych przez pracownika.

    10. Szkolenie bhp – zasady przeprowadzania.

    11. Podróż służbowa pracownika udającego się na zajęcia szkoleniowe.

    12. Zasady sporządzania i przechowywania dokumentacji pracowniczej potwierdzającej podnoszone kwalifikacje.

    13. Kontrola umów o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych przez inspektora pracy
    oraz możliwość zgłaszania roszczeń do Sądu Pracy.
     

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |