Programowanie w Języku Java oraz Interfejs Graficzny Swing - Kurs

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Javatech

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Programowanie w Języku Java oraz Interfejs Graficzny Swing - Kurs - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Celem szkolenia jest nabycie umiejętności programowania w języku Java, w szczególności programowanie aplikacji typu Desktop oraz tworzenia interfejsów graficznych z wykorzystaniem biblioteki Swing.
    W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się również z zasobami Java Community, a także narzędziami wspierającymi rozwój oprogramowania, takimi jak ANT, Eclipse i CVS.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Adresatami szkolenia są programiści lub przedstawiciele innych zawodów pragnących posiąść umiejętności programowania w języku Java. Mile widziana jest podstawowa znajomość programowania w dowolnym języku.
  • Szczegółowe informacje
    Program szkolenia
    1. Java – wstęp
      1. podstawy języka
      2. kompilacja i uruchamianie
      3. dokumentacja
      4. zasoby internetowe
    2. Narzędzia
      1. Eclipse
      2. Ant
      3. CVS
    3. Podstawy składni języka Java z uwzględnieniem nowości w Java 5.0
      1. podstawowe pojęcia oraz słowa kluczowe
      2. typy danych: proste, obiektowe, tablice
      3. deklaracje klas, interfejsów, metod, zmiennych oraz modyfikatory dostępu
      4. operatory i przekazywanie zmiennych jako argumentów metod
      5. instrukcje sterujące wykonaniem programu
    4. Programowanie obiektowe
      1. idea programowania obiektowego
      2. klasy, klasy abstrakcyjne i interfejsy
      3. dziedziczenie i polimorfizm
      4. dziedziczenie a modyfikatory dostępu
      5. agregacja i kompozycja – rozważania projektowe
    5. Zaawansowane elementy języka Java
      1. klasy wewnętrzne, klasy anonimowe, finalne, statyczne
      2. wyjątki i błędy – hierarchia, wyjątki a polimorfizm
      3. adnotacje
      4. asercje
      5. garbage collector
    6. Java I/O
      1. hierarchia
      2. klasa File
      3. strumienie
      4. strumienie znakowe
      5. RandomAccessFile
      6. standardowe wejście/wyjście
      7. kompresja
      8. serializacja (interfejs Serializable)
      9. atomizacja (StreamTokenizer, StringTokenizer)
    7. Kolekcje
      1. hierarchia kolekcji
      2. interfejsy Collection, Set, List, Map
      3. pojęcie kolekcji uporządkowanej i posortowanej
      4. klasy kolekcji z uwzględnieniem powyższych pojęć
      5. metody equals i hashCode
      6. interfejsy Clonable/Comparable
      7. głęboka kopia kolekcji
      8. kolekcje a dostęp współbieżny
    8. Programowanie z użyciem wątków
      1. pojęcie wątku
      2. stworzenie wątku w Javie (Thread i Runnable)
      3. cykl życia wątku (stany)
      4. priorytety i zasada działania schedulera
      5. grupy wątków
      6. synchronizacja, zagrożenia synchronizacji
    9. Programowanie sieciowe z użyciem gniazd
      1. podstawy TCP, UDP
      2. klasy: DatagramPacket, DatagramSocket, InetAddress, ServerSocket, Socket
      3. wyjątki
      4. Przesyłanie obiektów
    10. RTTI i introspekcja
      1. RTTI
      2. Introspection API
      3. Java Beans
    11. Programowanie Interfejsu użytkownika z użyciem SWING
      1. wprowadzenie, kilka słów o AWT, porównanie, JFC, koncepcja programowania w Swingu
      2. zarządcy rozkładu
      3. komponenty - przegląd
      4. programowanie - zdarzeniowe - koncepcja
      5. programowanie Zdarzeniowe w Swing
      6. MVC
      7. Swing a wątki
      8. wygląd i wrażenie

Inne informacje związane z java

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |