Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Pedagogiki Specjalnej - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Pedagogiki Specjalnej - Zaoczne - Lublin - Lubelskie

  • Cele
    Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami upośledzonymi umysłowo (w zakresie oligofrenopedagogiki) oraz do pracy z uczniami z dysfunkcją wzroku (w zakresie tyflopedagogiki). Studia przeznaczone są dla osób posiadających dyplom ukończenia szkoły wyższej oraz przygotowanie pedagogiczne.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki przeznaczone są dla nauczycieli
    i wychowawców zatrudnionych we wszystkich typach placówek, w których mogą pobierać naukę uczniowie z upośledzeniem umysłowym.
    Studia podyplomowe z zakresu Tyflopedagogiki przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców zatrudnionych we wszystkich typach placówek, w których mogą pobierać naukę uczniowie z niepełnosprawnością wzroku.
  • Szczegółowe informacje
    Organizator: Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS;  Instytut Pedagogiki, Zakład Psychopedagogiki Specjalnej
    Czas trwania: 3 semesty
    Łączna liczba godzin: 350
    Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, zdanie egzaminów
    z przedmiotów objętych programem nauczania oraz egzaminu końcowego na podstawie przedłożonej pracy.

    Uzyskane kwalifikacje:
    Studia Podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki nadają nauczycielom i wychowawcom dodatkowe kwalifikacje do nauczania dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w różnych stopniach.
    Studia Podyplomowe z zakresu Tyflopedagogiki nadają nauczycielom i wychowawcom dodatkowe kwalifikacje do nauczania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzroku.

    Program studiów: Obejmuje łącznie 350 godzin, w tym: 150 godzin wykładów, 180 godzin ćwiczeń oraz 20 godzin seminarium dyplomowego z następujących przedmiotów wspólnych: pedagogika specjalna, psychopatologia, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, kształcenie integracyjne, zajęcia rewalidacyjne, metodyka pracy wychowawczej w internacie, zajęcia fakultatywne (teatroterapia).
    Z zakresu oligofrenopedagogiki: oligofrenopedagogika, psychologia osób upośledzonych umysłowo, metodyka kształcenia uczniów lekko upośledzonych umysłowo w szkole podstawowej (I i II etap edukacyjny), metodyka kształcenia uczniów lekko upośledzonych umysłowo w szkołach ponadpodstawowych, edukacja i rehabilitacja osób umiarkowanie i znacznie upośledzonych umysłowo, zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze z osobami głęboko upośledzonymi umysłowo, terapia zajęciowa.
    Z zakresu tyflopedagogiki: tyflopedagogika, tyflopsychologia, anatomia, fizjologia
    i patologia narządu wzroku, metodyka kształcenia uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole podstawowej (I i II etap edukacyjny), metodyka kształcenia uczniów niewidomych i słabowidzących w szkołach ponadpodstawowych, techniki brajlowskie, usprawnianie wzroku, orientacja niewidomych w przestrzeni.

Inne informacje związane z szkolnictwo specjalne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |