Metody Wyboru l Oceny Dostawców

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Vademecum – Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Metody Wyboru l Oceny Dostawców - W ciągu tygodnia - Wrocław - Dolnośląskie

  • Szczegółowe informacje
    Metody Wyboru l Oceny Dostawców.


    Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw.

    Podczas zajęć
    · dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
    · zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
    · poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.

    I. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU STRATEGICZNYM

    Strategiczny Plan Kategorii

    1. Analiza rynku dostawców . Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o
    informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).

    2. Przygotowanie Strategii dla kategorii z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”.
    Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego
    biznesu.

    3. Precyzyjne pozycjonowanie na osi siła słabość, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”.

    4. Budowa w pełni zintegrowanego łańcucha dostaw – metodologia LEAN wykorzystywana w integracji logistycznej z dostawcą (modele: VMI, CS, KANBAN).

    5. Budowanie wiedzy o produkcie/usłudze – profesjonalne narzędzie kupieckie „Should Cost Model”.

    II. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU TAKTYCZNYM

    1. Walidacja dostawcy
    a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
    b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy - zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
    c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”

    2. Budowanie modelu kosztowego
    uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.

    3. Przygotowanie negocjacji TCO (całkowity koszt posiadania), oraz przykłady
    praktycznego zastosowania warsztatów optymalizacyjnychz dostawcami w celu prowadzenia projektów „Value Engineering” (inżynieria wartości).
    Ćwiczenie w grupach – negocjacja TCO.

    4. Negocjacje ramowej umowy zakupowej.
    Najważniejsze zapisy, które gwarantują respektowanie postanowień umowy. Jak w
    łatwy sposób negocjować kary umowne z dostawcą? Techniki negocjacji kar
    umownych.

    III. OCENA I ROZWÓJ DOSTAWCY NA POZIOMIE OPERACYJNYM

    1. Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
    2. Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu dostawcy?
    3. Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących.

    Temat: METODY WYBORU I OCENY DOSTAWCÓW

    Miejsce:

    Wrocław, WenderEDU Business Center, ul. Św. Józefa 1/3.

    Katowice, Silesian Hotel***; ul. Szybowcowa 1A

    Termin: 3 czerwca 2016 r. Zajęcia w godzinach 09:00 – 17.00.



    W cenie uwzględniono koszty:
    -9 godzin intensywnych warsztatów,
    -materiały szkoleniowe i pomocnicze,
    - serwis kawowy (kawa, herbata, soki, ciastka),
    - lunch

Inne informacje związane z logistyka

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |